MOHD HAZRUL BIN HASHIM

No 21 Taman Seriab 01000 Kangar Perlis
Tel : 017-5070667 / 017-4427599 Emel : hazrul87@gmail.com

Thursday, December 17, 2015

Contoh SURAT PERJANJIAN PERLANTIKAN SEBAGAI SUB-KONTRAKTOR

SURAT PERJANJIAN PERLANTIKAN SEBAGAI SUB-KONTRAKTOR


PERJANJIAN INI diperbuat pada 23 SEPTEMBER 2013 di antara ABDUL HALIM BIN YAHYA yang beralamat di Batu 2, Kg. Dato’ Kayaman, 02450 Perlis (selepas ini disebut sebagai “Kontraktor Utama”) di satu pihak dan LAMBAIAN MIDAS ENTERPRISE yang beralamat di No. 8, Km. 3.5, Jalan Hospital, 01000 Kangar, Perlis (selepas ini disebut sebagai “Sub-Kontraktor”) di pihak yang satu lagi.

BAHAWASANYA :-

1.   Kontraktor Utama adalah pemilik bagi kerja-kerja seperti butiran berikut :

     
      JUMLAH BESAR : RM174,000.00
(RINGGIT MALAYSIA : SATU RATUS TUJUH PULUH EMPAT RIBU SAHAJA)

(Selepas ini disebut sebagai “Tawaran Tersebut”)

2.   Kontraktor Utama berhasrat untuk menyerahkan Tawaran Tersebut dan Sub-Kontraktor berhasrat untuk menerima Tawaran Tersebut tertakluk kepada syarat-syarat dan persetujuan di dalam Perjanjian ini.

1.   ADALAH DENGAN INI DIPERSETUJUI seperti berikut :-

1.1.   Kontraktor Utama dengan ini bersetuju untuk mengambil sebanyak 10% daripada harga tawaran iaitu berjumlah RM17,400.00 (Ringgit Malaysia : Tujuh Belas Ribu Empat Ratus Sahaja) dan bersetuju menyerahkan Tawaran Tersebut kepada Sub-Kontraktor sebanyak 90% daripada harga tawaran iaitu berjumlah RM156,600.00 (Ringgit Malaysia : Satu Ratus Lima Puluh Enam Ribu Enam Ratus Sahaja) untuk keseluruhan tawaran dan menyerahkan Tawaran Tersebut kepada Sub-Kontraktor pada tarikh Perjanjian ini dimeteraikan dengan kebenaran Sub-Kontraktor untuk menjalankan kerja-kerja tersebut.

1.2.   Kontraktor Utama bersetuju member bayaran berjumlah RM156,600.00 (Ringgit Malaysia : Satu Ratus Lima Puluh Enam Ribu Enam Ratus Sahaja) kepada Sub-Kontraktor.

1.3.   Pembayaran sebanyak RM156,600.00 (Ringgit Malaysia : Satu Ratus Lima Puluh Enam Ribu Enam Ratus Sahaja) daripada Kontraktor Utama kepada Sub-Kontraktor adalah termasuk semua perbelanjaan iaitu upah pekerja, belian bahan, jentera dan lain-lain yang bersangkutan dengan kerja-kerja yang dijalankan.









…./-
2.       TERMA DAN SYARAT-SYARAT AM

Adalah dengan ini kedua-dua belah pihak bersetuju :-

2.1. Untuk tujuan perlaksanaan Perjanjian ini, apa-apa perbuatan kemungkiran atau perlanggaran mana-mana syarat di dalam Perjanjian ini oleh satu pihak-pihak yang satu lagi bolehlah membuat tuntutan mengikut undang-undang.

2.2. Perjanjian ini hendaklah mengikut waris-waris, wakil-wakil peribadi, pengganti-pengganti dan pentadbir-pentadbir pusaka kedua-dua belah pihak.


SEBAGAI MENYAKSIKAN SYARAT-SYARAT PERJANJIAN DI ATAS, Pihak-pihak kepada Perjanjian ini dengan ini menurunkan tandatangan masing-masing pada hari, bulan dan tahun seperti yang tertera di atas.





Ditandatangani oleh Kontraktor Utama    )
                                                                                  )           …………………………………………………………..
                                                                                  )

Dihadapan Saksi :




Tandatangan : …………………………………………
Nama :
No. K/P :





Ditandatangani oleh Sub-Kontraktor         )
                                                                                  )           …………………………………………………………..
                                                                                  )

Dihadapan Saksi :





Tandatangan : …………………………………………
Nama :

No. K/P :

37 comments:

  1. as salam. saya guna ye sbg rujukan ssaya

    ReplyDelete
  2. salam, saya ambil untuk rujukan juga ye :) -4lia.4gl@gmail.com

    ReplyDelete
  3. salam, mohon dihalakan saya ambil sebagai rujukan. terima kasih

    ReplyDelete
  4. salam, mohon dihalakan saya ambil sebagai rujukan. terima kasih

    ReplyDelete
  5. Salam
    Saya nak copy boleh ye 😊

    ReplyDelete
  6. salam.. mohon dihalalkan copy yer

    ReplyDelete
  7. Mohon di halalkan..sy ambil utk rujukan

    ReplyDelete
  8. mohon halalkan ya tuan. Saya copy dan edit certain part.

    ReplyDelete
  9. mohon halalkan ye tuan saya copy untuk rujukan saya

    ReplyDelete
  10. mohon halalkan ye tuan saya copy untuk rujukan saya

    ReplyDelete
  11. Mohon halalkan maklumat yg tuan share ni..moga dimurahkan rezki tuan kerana berkongsi ilmu

    ReplyDelete
  12. minta halalkan yea..saya ambil sebagai rujukan

    ReplyDelete
  13. saya mintak izin untuk guna sebgaia rujukan. semoga rezki tuan mencurah2 dtg kemudian hari

    ReplyDelete
  14. Cntoh draft kontrak setahun ada x? Antara kontraktor dan pelanggan. Cntoh jmb ke atau syrikat.

    ReplyDelete
  15. Assalam...saya mohol ambil sebagai cth ye..halalkan dunia akhirat ye tuan..terima kasih

    ReplyDelete
  16. salam. mohon copy ye. tq so much..

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum.
    Minta keizinan sebagai rujukan.
    2 soalan.
    Jika kita adalah pihak 2(sub-kon) kita sediakan juga perjanjian ke?
    Sama ke?

    ReplyDelete
  18. Salam.mohon copy ye..terima kasih

    ReplyDelete
  19. Tq for your sample.. Appreciate it so much.

    ReplyDelete
  20. mohon copy paste ye.....terima kasih

    ReplyDelete
  21. salam...mohon halalkan ye . saya nak copy. terima kasih

    ReplyDelete
  22. Assalamualaikum,, Saya nak guna juga, mohon dihalalkan.. tq tuan

    ReplyDelete
  23. sy mengambil rujukan ni ye.. mintak halalkan,,

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum, saya ingin memohon ambil ini sebagai rujukan, minta halal ye tuan

    ReplyDelete
  25. Assalamualaikum.. mohon saya untuk digunakan sebagai rujukan..

    ReplyDelete
  26. Assalamualaikum, saya ingin memohon ambil ini sebagai rujukan, minta halal ye tuan

    ReplyDelete